Lediga tjänster
- Om oss
- Lediga tjänster
AVS söker ständigt nya talanger till vårt team.
Välkommen med din spontanansökan via formuläret nedan.
Just nu söker vi efter en uppsökande säljare samt en servicehandläggare för AV-produkter, läs mer nedan:
-
Vi söker - En uppsökande säljare
Det här är en roll för dig som älskar att vara ute, träffa människor och göra affärer. Rollen handlar framför allt om att hitta nya kunder, komma med idéer kring hur vi når ut och skapa långsiktiga relationer.
Du kommer att:
- Träffa potentiella kunder i olika branscher
- Göra behovsanalyser inom AV – ljud- och bildlösningar
- Presentera och paketera rätt lösningar från vår breda portfölj av produkter och tjänster
- Driva hela säljprocessen – från första kontakt till affär
- Jobba nära vårt tekniska team för att säkerställa kvalitet och kundnöjdhet
Vi har en stark teknisk leverans i ryggen – din roll blir att skapa förtroende, förstå kundens behov och koppla ihop det med rätt lösningar.
Vi tror att du har:- Driv – du gillar att ta initiativ och skapa resultat
- Nyfikenhet – både på människor och teknik
- Oräddhet – du har lätt för att ta kontakt, bygga relationer och öppna dörrar
- Ett bra kontaktnät – eller viljan och förmågan att bygga upp ett starkt sådant
Tidigare erfarenhet av AV-lösningar är ett plus, men absolut inget krav. Vi lär dig – så länge du vill lära dig!
När du söker:
Skicka gärna med ett personligt brev där du kort berättar varför du är intresserad av AV-branschen, och vad som lockar dig med att jobba uppsökande och bygga kundrelationer. Vi är lika intresserade av vem du är som vad du gjort tidigare.
Placering & praktiskt:- Tjänsten utgår från Stockholm
- B-körkort är ett krav
- Anställningsform: Heltid med 6 månader provanställning
Vi erbjuder:
- Grundlön + provision
- Friskvårdsbidrag
- Pensionsavsättning
- Förmånsbil
Viktigt att veta:
Vi börjar läsa ansökningar och dra igång processen efter semestrarna, med start i mitten av augusti.
Ingen återkoppling sker före dess, men vi sparar alla ansökningar och återkommer.
Låter det intressant? Hör gärna av dig redan idag via formuläret nedan – vi ser fram emot att lära känna dig!Ansvarig för tjänsten:
Inge Svanberg
Säljchef -
Vi söker - En servicehandläggare för AV-produkter
Brinner du för IT och elektronik och vill vara första kontakten för kunder som behöver teknisk support?
Då kan du vara den vi söker som Servicehandläggare till AVS i Sverige, en av Sveriges största aktörer inom digital mötesteknik!
AVS har etablerat sig som en av de större professionella aktörerna i Sverige inom området för audiovisuell kommunikation. Bland kunderna finns organisationer och företag i privata näringslivet såväl som inom offentliga sektorn. AVS har huvudkontor i Malmö med filialkontor i Stockholm och Göteborg. Företaget har högsta kreditvärdighet (AAA) enligt Soliditet och är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och 27001. Läs mer på: https://avs.se
Rollen som Servicehandläggare
Som Servicehandläggare blir du företagets ansikte utåt med en nyckelroll i att säkerställa nöjda kunder.
Ansvarsområden:
- Första Kontakten: Du Ta emot serviceanmälningar via telefon och email samt hanterar dessa i företagets ärendesystem Zendesk.
- Felsökning: Du gör en första felsökning per telefon genom att ställa pedagogiska frågor för att direkt lösa eventuella handhavandefel.
- Ärendehantering: Om problemet inte löses, registrerar du ärendet som en serviceorder i Zendesk. Du bokar in en tekniker i samråd med projektkoordinator och kommunicerar med inköp gällande utbytesprodukter.
- Produktfokus: Du hanterar ärenden som rör styrsystem, skärmar, projektorer, ljudsystem, kameror, högtalare, mikrofoner, headsets och annan AV/IT-utrustning.
Personen vi söker:
Du har ett stort intresse för IT och ljudteknik och har viljan att kvalitetsmässigt hantera serviceärenden.
- Utbildning/Erfarenhet: Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande samt några års praktisk erfarenhet av AV/IT-produkter, gärna med RMA-hantering.
- Kompetens: Du är lugn, noggrann och metodisk, har övergripande teknisk kunskap och social kompetens för att tydligt kommunicera på svenska i tal och skrift.
- Systemvana: Erfarenhet av ärendehanteringssystem, affärssystem och MS Officepaketet.
- Meriterande: Erfarenhet av ljud- och mötesteknik samt affärssystemet Pyramid och ärendehanteringssystemet Zendesk.
Vad AVS i Sverige erbjuder:
- Stabilitet och Tillväxt: AVS i Sverige är ett stabilt företag i stark tillväxt och en av de största professionella aktörerna inom området.
- Utveckling: Du får en utvecklande tjänst där lär dig mycket om teknik och ärendehantering.
- Kultur: Företaget erbjuder en familjär stämning med bra sammanhållning i en kundservicegrupp på 6 personer med kollegor i Göteborg och Malmö.
- Arbetsplats: Du utgår från förtagets nya fräscha kontor på Skarprättarvägen 7 i Järfälla.
Ansökan och kontakt
Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt: https://www.linkedin.com/jobs/view/4305865936/
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johan Haraldsson på Laterna Executive Search
- telefon: 0768-373 465 eller
- epost: johan@laternasearch.com