Kunskapshub
Framtidens arbete
Synlighet i digitala möten – så fördubblas engagemanget
Att lyckas med digitala möten och hybridmöten handlar inte bara om teknik – det handlar om att alla deltagare faktiskt syns och hörs. En ny studie från Jabra och London School of Economics visar att synlighet i videomöten kan fördubbla både engagemang och prestation. I takt med att fler och fler företag navigerar i det föränderliga landskapet med medarbetare och kunder på flera orter, förblir videomöten ryggraden i ett virtuellt samarbete. Hybridsamarbete presenterar dock unika utmaningar, från att upprätthålla engagemang till att säkerställa att alla röster hörs.
Vilken utrustning krävs för att deltagarna ska hålla engagemanget uppe under våra digitala möten?

Att synas på möten fördubblar uppmärksamhet och engagemang
Låt oss inse faktum: vi har alla varit på möten där vi har kämpat för att bli sedda och hörda. Men är det verkligen så viktigt att se den som talar? Det visar sig att svaret är ja, det är viktigare än man kan tro.
1,5x
De som syns under möten är 1,5 gånger mer fokuserade än de som är utanför kameran.
2x
De är även dubbelt så "engagerade" under hela mötet.
3x
Synliga deltagare är också tre gånger mer uttrycksfulla än de som är utanför bild och visar ett större känslomässigt omfång under mötet.
Resultaten är tydliga: Att investera i videolösningar stärker inte bara samarbetet, det ger också människor möjlighet att prestera sitt bästa.
Synlighet i digitala möten är inte bara en fråga om teknik – det är en nyckel till engagemang, samarbete och produktivitet. När alla syns och känner sig trygga skapas förutsättningar för mer effektiva och kreativa hybridmöten.
Ta del av den fullständiga rapporten idag!
