Digitala skärmar i butik gör skillnad

Varför ska man hela tiden förändra och varför kan saker och ting inte få vara precis som de alltid har varit? Exakt så verkar många butiker resonera och om man gör det gällande ny teknik så är man ute på tunn is.

Det finns nämligen tydliga uppsidor med att implementera ny teknik i verksamheten; fördelar som dels förbättrar för personalen och som dels också är tilltalande – och underlättande – för kunderna. Idag är vi vana vid att skaffa oss information på egen hand och vi behöver inte den fysiska kundkontakten i samma utsträckning som förr var fallet.

Att använda sig av digitala skärmar i en butik gör att man på ett tydligt sätt kan informera, kommunicera och samspela med en kund. Därför ska man också se över den möjligheten och överväga en investering i digitala skärmar till sin butik.

Fördelar med digitala skärmar

Det finns många fördelar med att använda sig av digitala skärmar i en butik. Inte minst så kan man – genom smart placering – skapa ett enormt mervärde sett till ett ökat kundantal. Genom att placera en digital skärm vid exempelvis entrén eller vid skyltfönstret så kan man locka nya kunder och därmed också öka sin försäljning.

Placerar man digitala skärmar inne i butiken så kan man snabbt locka till nya inköp genom att marknadsföra olika produkter och visa upp erbjudanden som man för tillfället har. Detsamma gäller om man placerar skärmar i anslutning till kassorna – de sista, spontana köpen sker just där och som butiksägare kan man på ett enkelt sätt locka med attraktiva erbjudanden just där. Det är emellertid inte allt.

Digitala skärmar i en butik är mer än bara säljande. De är kommunikativa och informativa också. Som butiksägare så använder man sig av regelbunden kommunikation och detta både till kunderna och till personal. Det tar tid – varje liten skylt ska handskrivas och varje speciell kampanj ska arbetas igenom från grunden. Genom digitala skärmar så sparar man tid.

Vi hjälper er hela vägen till målet

Man kan med enkla knapptryck kan man ändra en kampanj, ge nya priser och uppdatera informationen till kunderna. Man kan även ställa in så att exempelvis kampanjer baseras på väderleken. Om det spöregnar ute så är det troligt att folk söker paraplyer – en kampanj som då bara är ett skärmtryck bort. Samma sak vid julen – man kan ha färdiga kampanjer, erbjudanden och samlade rabatter bara ett klick bort. Det sparar tid och det minskar på arbetsbelastning.

Intresserad av digitala skärmar till butik?

AVS levererar lösningar som kan skräddarsys för er butik. Vi går igenom funktioner, vi sköter all installation och vi kan bistå med expertis kring en mer säljande placering. AVS har över 30-års erfarenhet av ljud- och bildteknik. Låt oss hjälpa er att hitta rätt digitala skärmar till er butik. Välkommen!

Kontakta oss

Tel. 010-551 10 00

Malmö (huvudkontor)

AVS i Sverige AB
Pilotgatan 7, 212 39 Malmö

Stockholm

AVS i Sverige AB
Skarprättarvägen 7, 176 77 Järfälla

Göteborg

AVS i Sverige AB
Backa Bergögata 16, 422 46 Hisings Backa

Kontorstid: 08.00–17.00, vardagar

För serviceärenden ber vi dig att istället använda vårt serviceformulär.